Tuesday, September 20, 2011

Customer service goes online


BEIJING - Imagine thisYou post a micro blog complaining about a company's service and,although normally only your family and friends would pay attention to itthe company replies toyour micro blog and apologizes in just 10 minutes.
With the appearance of new mediamore companies are finding that their customer services should not be limited to stores or call centersbut should also expand onlineThe Internet hassignificantly changed how the world does businesseven how a company carries out itscustomer services.
"Twelve years agoif you wanted to complain to a company about its poor customer service,you even couldn't find a place or person to complain to until the emergence of the customercall center," said Li Nongvice-president of the US-based business communications systemsprovider Avaya Inc (China), which was the first group of companies to bring call centers intoChina in the 1990s.
The Industry and Commercial Bank of China (ICBCLtdthe country's biggest lender by marketvaluewas the first company to establish a call center in Chinain 1998.
The revolution in customer service has begun anewmoving the stage onlineICBC is stillproviding customer services by phone but has also opened a micro blog on Sina Weibowhichhas attracted more than 7,000 followers.
"Customers are expecting the same quality service online and offline," Li said. "As a result,companies need higher awareness of complaints and faster reaction time."
The new technology and trend require companies to keep an eye on the Internet at all times.
Zeng Zhihuigeneral manager of a consulting company in Beijingpurchased 12 months ofbroadband service costing more than 1,000 yuan ($156.25) from telecommunication companyChina Telecom in MarchHoweverhe found his broadband service was abruptly disconnectedin April.
He called China Telecomwhich replied that because his account owed China Telecom 0.1yuanhis broadband was disconnectedIn order to re-establish his Internet servicehe wouldhave to pay the 0.1 yuan onlinewhich was impossibleor buy a charging card offline.
Zeng was unhappy about this and posted a message on his micro blog complaining about this.In just a few hourshe received many replies and commentsShortly afterhe found that hisbroadband was re-connected.
The company said they had seen his micro blog and temporarily reconnected his Internet forone hour so that he could pay his bill.
According to the companyChina Telecom used Zeng's situation as a case study in its internalmeetings and signed a cooperation agreement with Sina Weibo to provide online customerservice.
"Companies are only beginning to notice the influence of new media and they will face morechallenges later on," said Li from AvayaIn order to adapt to changing trendsLi said Avayahas developed its old call center platform into a multimedia connection center.
China's Internet user numbers reached 485 millionof which 195 million subscribe to a microblog serviceaccording to statistics from China Internet Network Information Center in July.
China Daily

No comments:

Post a Comment